® International Academy for Interior Design/Instituut voor Binnenhuisarchitectuur/IVB


HOME

Margot Leuverink
Interieur- & Verkoopstyling

Vele mensen denken dat het alleen maar een ideetje is. Gauw even uitvoeren en 'klaar is kees'.

Ja zo lijkt het soms op de televisie.
Maar het tegendeel is waar.
Eerst moet er een zorgvuldige analyse worden genaakt van het 'interieur' probleem.
De gegevens moeten worden vertaald naar een plan dat ook echt uit te voeren is......
Niet alleen een plan in het hoofd van de Interieurstylist(e), maar de kunst is om het plan te vertalen in een concept.
Dit concept is de leidraad voor de uitvoering.
Een plan kan dan overal op de wereld worden uitgevoerd.
Het wordt dan een soort routeplan.

Belangrijk is natuurlijk, de wensen van de opdrachtgever.

Ook financieel moet een plan goed worden onderbouwd.
Hierdoor is het makkelijker om de definitieve opdracht te krijgen.
Kijk in een televisieprogramma is het lekker makkelijk. Er komt even een speciaal bed te staan (betaald door de sponsor) en de complimenten kunnen beginnen.
Maar helaas, het is niet de praktijk..........

Collage (niet te verwarren met moodboard)

Laat er geen misverstand over bestaan, vaak denken aankomende stylisten dan hun visie de enige juiste is.
Maar de kunst is natuurlijk om een plan te bedenken dat op allerlei manieren raakvlakken heeft met de wens van de opdrachtgever.

Ook de tijdsduur van de werkzaamheden om een opdracht uit te voeren is zeer belangrijk. 

Waar je vaak leest en vragen krijgt over een uurtarief is dat eigenlijk maar van ondergeschikt belang.
Iemand die € 45 rekent per uur en er 10 uur mee bezig is, zal van € 450 uitgaan.
Maar de kunst is natuurlijk om deze activiteiten in bijvoorbeeld vijf uur uit te werken. Bovendien moet de kwaliteit op zijn minst hoger liggen.
Als je € 450 als uitgangspunt hebt genomen dan verdien je plotseling het dubbele........

Dat vergt wel de nodige oefening, voorbereiding, training enz.

Kortom dat zijn de onderwerpen waar een studie 'Interieur- & Verkoopstyling' over moet gaan.

Een goed voorbeeld is het werk van Margot Leuverink.

Bekijk haar studieresultaten.
Ga ook eens naar haar site en zie dat je eventueel een workshop bij haar kunt volgen en/of dat ze je graag helpt met een interieurprobleem. Het zal je opvallen dat ze overal aan denkt: als je haar site goed bestudeert en natuurlijk de voorbeelden van haar studiewerkstukken.
Dat geeft een goed gevoel.
Dat geeft ook een vertrouwd gevoel.
Je kunt eigenlijk vooraf al inschatten dat de benadering professioneel is.
Gewoon beoordelen op resultaat.




Werkschema, inkoopadressen, levertijden enz.





HOME