Hans Slim en de televisieprogramma’s over wonen zoals: Eigen Huis & TuinmTV-Woonmagazine, Klussen & Wonen, Koffietijd! enz.
Hans Slim: Eigen Huis & Tuin, TV-Woonmagazine, Klussen & Wonen, Koffietijd!, AVRO’s Service Salon enz.

® International Academy for Interior Design/Instituut voor Binnenhuisarchitectuur/IVB



HOME


HANS SLIM EN KLUSSEN & WONEN

Andere televisieprogramma’s:

Hans Slim, Jan des Bouvrie & TV-Woonmagazine
Hans Slim en ’Koffietijd!’
Hans Slim en TV-Woonprogramma’s, hoe worden ze gemaakt?
Hans Slim en Eigen Huis & Tuin

Televisie gaat om geld.

Veel geld.
RTL besloot om de produktiemaatschappij van het zeer succesvolle programma 'Eigen Huis & Tuin' te wippen.
Ze besloten om de produktie zelf te gaan doen.
Er was wel een probleem Rob (Verlinden) en Nico (de later in opspraak geraakte klusjesman) waren in dienst van Tenfold.
Mijn rol was op dat moment niet meer van belang, inmiddels bedacht en presenteerde ik het woonitem in het succesvolle programma 'Koffietijd!'.


Tenfold was wel genoodzaakt om een nieuw klus/woonprogramma op te zetten maar dat lukt natuurlijk niet in twee maanden.
Nico en Rob gingen voor het grote geld en lieten Tenfold ontredderd achter.
Vreemd, want vooral Nico had toch wel erg veel te danken aan de toenmalige producent Willem Herselman.
Maar geld is machtig.....

Tenfold startte een nieuw programma 'Klussen met Kijkers'.

Sponsor: Gamma.
Zelfs de oude bekende 'Hobby Bob' vroeger getrouwd met Marjan Eversen, gedelegeerd producente van \Eigen Huis & Tuin' werd weer de vast klusser.
Tja de televisiewereld is een klein wereldje.

De nieuwe Nico heette Dennis.

Hij zat al in het circuit als o.a. decorbouwer bij een aantal bekende televisieprodukties.

Na een jaar werd ik weer benader door Willem Herselman, die het programma graag een beetje wou ombuigen naar een woonprogramma.

De naam werd aangepast en vanaf dat moment heette het programma: 'Klussen & Wonen'.
Dat betekende dat met name de sponsormarkt plotseling weer veel breder werd.
In die tijd was Gamma meer een bouwmarkt en werd er weinig nadruk gelegd op wonen.
Dat is tegenwoordig wel anders.

De commercie werd soms wel een lastig probleem.

Per fax, nu bijna een museumstuk, kwam de weekaanbieding binnen van het hoofdkantoor van Gamma.
Zeg maar een week of zes voor het verschijnen van de folder.
Mijn opdracht was om binnen de aanbieding een item te bedenken voor het programma.
Vanzelfsprekend speelde daarin de weekaanbieding een hoofdrol.

Dat betekende natuurlijk ook dat er een geschikte lokatie moest worden gezocht.

Vooral een badkamer kost veel tijd.
Slopen.
Opnamen van de bewoners die zeer opzichtig door de Gamma moesten lopen en werden voorgelicht over de mogelijkheden.
De eigenlijke verbouwing.
Kortom, hard werken, veel improviseren en hopen dat alles goed komt.

Helaas bestaat het programma niet meer.

Maar dat had minder te maken met het programma maar meer met allerlei andere vage dingen.
Ja het draaide wel om geld.

Meer weten over de wereld achter de schermen van een TV-Woonprogramma?
Klik op:
Yes

HOME